FACEBOOK AWARDS 2015

Facebook geloof dat creativiteit de kracht van technologie pas echt ontsluit. De beste verhalen van adverteerders worden verteld op dezelfde manier als mensen content creëren en consumeren. De Facebook Awards erkent het beste creatieve werk dat relevant en lonend is en dat een positief effect heeft op bedrijfsresultaten.

Samenvatting

  • In het vierde jaar eren de Facebook Awards het beste creatieve werk dat gedeeld is via het platform.
  • De winnende campagnes en uitvoeringen zetten de standaard voor excellentie en inspirerende creativiteit in marketing over de hele wereld.
  • Het Facebook Creative Council is de jury. Zij zijn de beste uit het vak en geven vorm aan gesponsorde inhoud in de markt. 
  • De inschrijving was open van 28 januari tot 1 april, 2015
  • Voor meer informatie: https://www.facebook-studio.com/awards/

Wat is er anders in 2015

  • Dit jaar heeft Facebook vier categorieën toegevoegd om meer aspecten van creatieve uitmuntendheid te belichten. Naast Integrated Campaigns en Facebook for Good, kunnen bureaus en klanten werk indienen in de volgende categorieën: Media Strategy, Social Technology, New Frontiers, Craft.
  • Dit jaar zal werk op Facebook en Instagram vallen onder de Craft categorie
  • Dit jaar waren er significant meer inschrijvingen dan voorgaande edities. Daarom heeft Facebook de hulp ingeroepen van de Young Creatives. De leden van deze groep zijn de volgende generatie creatievelingen en zijn geselecteerd door het Creative Council. De Young Creatives hebben de shortlist samengesteld.

Criteria:

  • Campagnes moesten lopen tussen 1 februari 2014 en 31 maart 2015
  • Een demonstratie van creativitiet is het belangrijkste criterium voor de Facebook Awards. De jury zoekt briljant, inspirerend werk dat de manier waarop de branche content publishing benaderd verandert en de lat voor anderen naar nieuwe hoogtes brengt.
  • In alle categorieën zullen juryleden kijken naar innovatie, originaliteit en uitvoering.
  • Ook zal de jury kijken naar het inzicht dat de campagne dreef, de waarde voor de consument en hoe goed de uiting voldeed aan de gestelde doelen.
  • Daarnaast wordt gekeken hoe Facebook, als creatieve canvast, een rol heeft gespeeld in de campagne.

Categorieën beschrijvingen en voorbeelden

  • Integrated Campaign: Geeft erkenning aan campagnes die een samenhangend verhaal vertellen via verschillende kanalen.
  • Craft: Erkent kwaliteit in film, fotografie, copywriting en/of user experience
  • Social Technology (nieuw): Erkent de beste integratie of toepassing van technologie
  • Media Strategy (nieuw): Erkent creatief en effectief gebruik van media op Facebook door gebruik te maken van insights, data en targeting om strategie op aan te passen en om bedrijfsresultaten te stuwen
  • Facebook for Good (nieuw): Erkent kwaliteit in campagnes die gecreëerd zijn voor goededoelenorganisaties
  • New Frontiers (nieuw): Geeft erkenning aan campagnes voor snelgroeiende markten, inclusief India, Zuidoost-Azië, Latijns America, Afrika en het Midden-Oosten.

Download PDF
Download PDF
Over Facebook

7N60 Communicatie is het PR bureau van Facebook in de Benelux. 

berichten