Winnaars Facebook Awards 2015 bekend 

Vandaag heeft Facebook de winnaars van de jaarlijkse Facebook Awards bekend gemaakt. De Facebook Awards zijn een erkenning voor het beste creatieve werk op Facebook en Instagram in het afgelopen jaar. De editie van 2015 laat de grootste en meest inspirerende collectie tot nu toe zien, met meer dan 2700 inschrijvingen uit 160 landen. 

Dit jaar is de Blue Award - de hoogste eer bij de Facebook Awards - uitgereikt aan Leo Burnett en Procter & Gamble voor hun inspirerende Always 'Like a Girl' campagne. De 'Blue for Good Award' - ieder jaar uitgereikt aan de beste campagne voor goede doelen of non-profit organisaties - gaat dit jaar naar de ALS Ice Bucket Challenge, een campagne die nieuwe standaarden heeft gezet met een groter bereik dan ieder ander evenement in de geschiedenis van Facebook, op het WK voetbal na. Met de campagne werd meer dan 220 miljoen dollar aan donaties ingezameld. 

Sinds de Facebook Awards van vorig jaar zijn Facebook en Instagram significant gegroeid. Gezien de explosie van mobiel gebruik en videoconsumptie, bouwen merken steeds rijkere en meeslepende inhoud voor hun publiek op deze platformen. Een overzicht van enkele belangrijke trends voor de Awards van dit jaar, die een weerspiegeling van de branche in zijn geheel zijn. 

Meer creatief werk, verspreid over meer regio's en industrieën
- Mobiel heeft meer merken de mogelijkheid gegeven om verhalen te vertellen in alle delen van de wereld, waaronder India, Brazilie, Libanon en Oostenrijk.
- Inzendingen kwamen uit meer landen dan ooit. De inzendingen kwamen uit meer dan 160 landen, twee keer zoveel als in 2014. 

Facebook is een belangrijk platform voor het opbouwen van een merk
- Merken delen steeds meer verhalen op Facebook, daar waar ze mensen bereiken waar ze het meeste tijd online zijn: op mobiel

Video is uitgegroeid tot dominant medium
- 70 procent van de inzendingen waren gebaseerd op video

Instagram is uitgegroeid tot een centrale hub van sterke creativiteit
- 35 procent meer inschrijvingen voor Instagram dit jaar. 

Meer informatie over deze trends lees je in deze blogpost: 
https://www.facebook.com/business/news/2015-facebook-award-trends

De complete lijst met winnaars vind je hieronder.
Achtergrondinformatie over de Facebook Awards vind je hier: 
http://facebook.7n60communicatie.nl/104230-facebook-awards-2015?reheat_cache=1

BLUE:

BLUE FOR GOOD:

GOLD WINNER COUNTRIES:

  • Integrated/Facebook for Good: USA
  • Integrated/Facebook for Good: USA
  • Media: Poland
    • To help create buzz for LOT Polish Airlines in the media, DDB&tribal Warszawa created a campaign that brought everyone together by hanging mistletoe in each airplane, thus hanging it above the world. Through a responsive website, consumers were able to see the current position of the mistletoe and routes of the LOT airplane. Giving everyone around the world a reason to kiss.
    • https://www.facebook-studio.com/gallery/submission/kissalot-the-world-under-the-mistletoe
  • Social Technology: Austria
    • LA Red was tasked with making sure the pro_cee’d GT, the first high-performance model in the Kia range, caught the attention of the digital advanced target group, which are young, dynamic and exclusively male. LA Red created a viral gaming app that reflects all the characteristics of the pro_cee’d GT itself: dynamism, sportiness and innovation. With the aim of encouraging our target group to get to know the brand and product in a playful way, enjoy themselves along the way and recommend the app to their friends and driving awareness of the pro_cee’d GT.
    • https://www.facebook-studio.com/gallery/submission/gt-ride-viral-gaming-for-kia
  • New Frontier: Lebanon
    • In Lebanon, there are no laws to protect women from domestic violence and for years Kafa, a leading Women’s Rights NGO, has been working relentlessly on developing a draft law project to protect women from domestic violence. Leo Burnett Beirut worked with Kafa to create a social activation inviting men and women to post their Red Thumb in support for passing the law on domestic violence. More than 20,000 physical and digital red thumbs were gathers and more importantly, the law passed.
    • https://www.facebook-studio.com/gallery/submission/kafa-10
Download PDF
Download PDF
Over Facebook

7N60 Communicatie is het PR bureau van Facebook in de Benelux. 

berichten