Adverteren op Instagram voor grote en kleine bedrijven, overal

Vanaf nu is het mogelijk voor grote en kleine bedrijven om in Nederland en België advertertentiecampagnes in te zetten op Instagram, op een self service basis. 

Met Facebooks beste technologie qua advertentie-infrastructuur is het nu mogelijk voor adverteerders om op Instagram gerichter mensen te bereiken, rekening houdend met hun interesses en voorkeuren – of het nu om mode, sport, auto’s of eten gaat. Adverteerders hebben ook toegang tot nieuwe advertentievormen die hen helpen om verschillende doelstellingen te behalen – zo kunnen volgers meer te weten komen over een onderwerp waarin ze geïnteresseerd zijn of zelfs een product kopen, direct vanuit Instagram.

Bedrijven van verschillende groottes hebben de afgelopen zomer de nieuwe mogelijkheden al kunnen testen, met positieve resultaten. We zien dan ook een grote vraag vanuit branches als e-commere, travel, entertainment en retail. We verheugen ons om te zien wat merken bereiken in de komende maanden door Instagram als een creatief canvas te gebruiken.

Bereik zakelijke doelstellingen

Mensen komen naar Instagram voor visuele inspiratie. Advertenties op Instagram hebben de kracht om mensen te raken, te inspireren en te ontroeren. Advertenties op Instagram hebben bewezen resultaten te stuwen – 97% van de gemeten campagnes op Instagram heeft een significante groei in ad recall laten zien.

Launch partnersIn Nederland werken Facebook en Instagram samen met verschillende launch partners: Heineken, Unilever (Mindshare), Toyota (Havas) en Tommy Hilfiger (Pervorm). 

Unilever's Hellmann's werkt in Nederland samen met Mindshare. “Ons merk staat over de hele wereld al vaak standaard op tafel, maar in Nederland is Hellmann's nog relatief nieuw. We zien Instagram als een sterk visueel platform waarop we Hellmann's een aantrekkelijk podium kunnen bieden”, zegt Harry Dekker, Media Director Unilever Brands over de aanwezigheid op Instagram. 

In de VS was KLM een van de eerste testers van Instagram. Met speciaal ontwikkeld beeldmateriaal nam de vliegtuigmaatschappij mensen mee naar de mooiste bestemmingen.

181527 klm%203 33f8ca original 1443588859

In andere landen waren verschillende campagnes al erg succesvol. Zo zette Gilt Groupe Instagram in om nieuwe klanten aan te trekken. Het gebruikte hiervoor een campagne die zorgde voor een toename van 85% in het aantal app-downloads. De advertenties van designmeubelverkoper Made.com zorgden voor 10% hogere omzetwaarde vergeleken met de benchmark en een campagne van spelontwikkelaar Kabam hielp om nieuwe spelers binnen te halen, die bovendien langer speelden en meer aankopen deden. The North Face gebruikte iconisch beeldmateriaal om meer bekendheid te geven aan een serie sprekers over het thema “believe in the impossible”. 

181549 schermafbeelding%202015 09 30%20om%2007.36.20 6cd63c large 1443591645

Doe meer met Instagram

Wereldwijd gebruiken inmiddels duizenden bedrijven Instagram als digitale etalage en we maken het nu gemakkelijker voor hen om het platform breder in te zetten op allerlei gebieden, van advertenties met ‘brand awareness’ als doel tot ‘direct response’. Onlangs voegde Instagram bovendien de volgende mogelijkheden toe, die ook hier direct beschikbaar zijn:

  • Liggende foto's en video’s bieden meer creatieve mogelijkheden en geven advertenties een meer cinematografisch gevoel;
  • Met videoadvertenties die 30 seconden kunnen duren, kunnen merken rijkere storytelling inzetten;
  • Met tools en hulpmiddelen kunnen advertenties worden beheerd en gemeten en kan met Facebook- en Instagramcampagnes de beste resultaten worden bereikt. 

We zijn blij dat we het voor bedrijven gemakkelijker kunnen maken om mensen op Instagram te bereiken met relevante advertenties. We werken constant aan de feedbacksystemen binnen Instagram om mensen meer controle te geven en om de relevantie van de advertenties die ze te zien krijgen, te verbeteren. 

Download PDF
Download PDF
Over Facebook

7N60 Communicatie is het PR bureau van Facebook in de Benelux. 

berichten