Facebook stelt EMEA Client Council samen

Het is Facebook's missie om de wereld meer open en verbonden te maken. Hiervoor is het essentieel dat Facebook samenwerkt met klanten en naar ze luistert. Zo kunnen prioriteiten op elkaar worden afgestemd om een grotere impact te kunnen hebben in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Vandaag kondigt Facebook de oprichting van het EMEA Client Council aan als onderdeel van dit proces.

De nieuwe EMEA Client Council zal bestaan uit vertegenwoordigers van merken/bedrijven en organisaties uit Europa, Afrika en het Midden Oosten en uit Facebook topmensen. Facebook gelooft dat zowel ontwikkelde als opkomende landen veel van elkaar kunnen leren en wil daarom een forum bieden waar de besten uit het vak kunnen luisteren, inspireren en ideeën uitwisselen over de toekomst van marketing. 

Die toekomst zal steunen op apparaten die met elkaar verbonden zijn en het mobiele internet. Het aantal mensen dat toegang heeft tot internet groeit ontzettend snel en apparaten zoals mobiele telefoons, tablets en zelfs wearables veranderen de manier waarop mensen zich gedragen en de manier waarop groei in de EMEA-regio tot stand komt. In delen van Afrika en het Midden-Oosten bijvoorbeeld is de mobiele telefoon een echte lifeline, en biedt het informatie over marktprijzen, gezondheidszorg, bankieren, werk en entertainment. 

“Het is spannend om te zien hoe nauw betrokken Facebook is bij ontwikkeling van 'mobiel'. Dit zorgt ervoor dat merken zoals die van Unilever zich ook meer op mobiel richten. De uitdaging die voor ons ligt is om ervoor te zorgen dat we de juiste middelen creëren, deze op de juiste manier inzetten en op de juiste manier de effecten meten - alles op mobiel.„ Rob Master, Vice President Media Americas and Europe bij Unilever

De evolutie in consumentengedrag creëert grote kansen voor marketeers. Vandaag de dag kunnen - en moeten - bedrijven weer persoonlijk worden én tegelijkertijd groeien. Echter, in sommige groeimarkten hebben adverteerders beperkte of gefragmenteerde mediaopties. Daarom hebben de Facebookteams de ontwikkeling van nieuwe advertentiemogelijkheden versneld. Facebook weet dat het overal in wereld anders wordt ervaren en bouwt nu aan nieuwe oplossingen, geïnspireerd op de natuurlijke wijze waarop mensen op mobiel communiceren. Facebook wil dat klanten en partnerbureaus feedback geven en dat ze onderdeel zijn van deze ontwikkelingen.

“In alle discussie rondom data, vergeten we vaak dat ons vak om mensen draait. Wat deze groep van professionals doet is ervoor zorgen dat het debat voorwaarts kan gaan en verschuift van een puur transactioneel, data-gericht gesprek naar een gesprek dat over mensen, interessante creativiteit en betrokkenheid gaat.„ Iain Jacob, President of Dynamic Markets, Starcom MediaVest Group

Facebook gelooft dat technologie de kwaliteit van creativiteit moet ondersteunen, niet vervangen. Daarom is Facebook het hart van 'storytelling'. De EMEA Client Council zal Facebook helpen bij de voorwaarden om te komen tot goede creatieve advertenties - uitstekende copy en rijke beelden - met content die de unieke interesses, passies en persoonlijkheid van mensen weergeeft. 

Facebook ziet veel mogelijkheden om mensen de beste online ervaringen te bieden, om merken/bedrijven en marketeers te ondersteunen met hulpmiddelen en strategieën om de juiste mensen op effectieve wijze te bereiken, en om de nieuwe generatie marketinginnovaties te ontwikkelen. 

Leden EMEA Client Council

  • Rob Horler, CEO Northern Europe, Aegis Media
  • Cedric Boehm, Zone Europe Strategic Planning, Nestlé
  • Rob Master, VP, Media: Americas & Europe, Unilever
  • Gigi Levy, Angel Investor
  • Iain Jacob, President, Dynamic Markets, Starcom MediaVest Group
  • Eleonore Ogrinz, Head of International Advertising, Red Bull
  • Steven Althaus, Director of Brand Management, BMW
  • Markus Fuchshofen, SVP Online Sales & Marketing, Bonprix
  • Nick Lawson, CEO, Mediacom
  • Colin Gottlieb, CEO EMEA, Omnicom Group
  • Sophie Blum, CEO Israel, P&G
  • Anders Sundt-Jensen, Head of Marketing Communications, Volkswagen
  • Jerome Cochet, Senior Vice President Sales, Zalando
  • Stephen Taylor, CMO Europe, Samsung EHQ
  • Rob Degroot, EVP ENA, Reckitt Benckiser
  • Tricia Welber, CMO EMEA, The Walt Disney Company
  • Gerry D’Angelo, European Media Director, Mondelez

Download PDF
Download PDF
Over Facebook

7N60 Communicatie is het PR bureau van Facebook in de Benelux. 

berichten