Facebook: minder overdreven promotionele berichten in Nieuwsoverzicht 


Het doel van het Nieuwsoverzicht is om mensen dingen te laten zien die ze graag zien. Recentelijk heeft Facebook mensen gevraagd naar hun mening en hieruit bleek dat ze meer verhalen van vrienden en de Pagina's de voor hen belangrijk zijn willen zien, en minder promotionele inhoud. Facebook gaat met deze feedback aan de slag. 

Volgens de ondervraagde mensen zijn dit eigenschappen die er voor zorgen dat gewone posts van Pagina's als te promotioneel worden gezien

- Berichten die er alleen op gericht zijn om een product te kopen of een app te installeren
- Berichten die mensen pushen om aan acties en wedstrijden mee te doen 
- Berichten die content van advertenties hergebruiken

Vanaf januari 2015 zullen mensen minder van dit soort berichten in hun Nieuwsoverzicht zien. Voor meer informatie kun je terecht in de volgende post hier en in de Facebook for Business post hier. 


Download PDF
Download PDF
Over Facebook

7N60 Communicatie is het PR bureau van Facebook in de Benelux. 

berichten